Backoffice lead en applicatie engineer
Focus op processen en verbeteringen, met mooie doorgroeimogelijkheden
De wereld moet zo snel mogelijk over op duurzame energie. Daarom helpen we onze klanten op een slimme en duurzame manier energie te verbruiken. ELIX groeit hard we zijn nog lang niet klaar met onze missie, dus zoeken we een klant- en servicegerichte teamplayer die doorgroeimogelijkheden om mee te bouwen en mee te groeien met beide handen aanpakt. We zoeken een collega voor 40 uur in de week, die het vanuit ons kantoor in Tynaarlo mogelijk maakt om onze klanten altijd de beste service en ondersteuning te bieden.
- Ben jij nauwkeurig en detailgericht en houd je van dingen goed afhandelen en degelijk organiseren?
- Heb jij de IT-vaardigheid om poweruser van onze kernsystemen te worden en deze door te ontwikkelen a.d.h.v. behoeften uit de organisatie?
- Én durf je het klantenservice- en backoffice team stap voor stap te gaan leiden?
Dan is deze rol als backoffice lead en applicatie engineer bij ELIX de perfecte volgende stap voor jou. We zoeken een analytische teamspeler met een passie voor IT en het stroomlijnen van processen. Iemand die van structuur houdt en continu op zoek is naar manieren om systemen te verbeteren.
Wat is jouw rol?
Als backoffice lead en applicatie engineer speel je een sleutelrol in het verbeteren van het energiebedrijf en onze backoffice- en klantenserviceprocessen. Je coördineert de dagelijkse operatie en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt, terwijl je voortdurend kijkt naar manieren om processen efficiënter te maken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het leiden van het klantenservice team in het werken met de applicaties en help je je collega’s om het maximale uit zichzelf te halen.
Als applicatie engineer overzie je de IT architectuur en het applicatielandschap en ben je een sparringpartner van de manager interne organisatie over groepsbrede interne applicatie- en verbetervraagstukken. Daarnaast ben je sparringpartner van het energie MT en van diverse collega’s die verantwoordelijk zijn voor de energielevering en de energiesturing.
Wat ga je precies doen?
Dit zijn jouw focusgebieden:
- Backoffice applicaties coördineren: Je zorgt voor een goed functionerende backoffice, waarbij alles op rolletjes loopt en klantvragen snel en accuraat worden opgevolgd.
- Klantenservice team optimaal laten functioneren: Als lead van het klantenservice en backoffice team zorg je ervoor dat iedereen elke week weer lekker kan werken en het onderste uit de kan haalt.
- Domeinkennis opbouwen: Energiemarkten, energiesystemen, energiecontracten, energiesturing en facturatiesystemen hebben na het eerste jaar bij ELIX geen geheimen voor jou. Je werkt actief aan je kennis en denkt mee over verbeteringen in onze applicaties en systemen.
- Processen optimaliseren: Je hebt een scherpe blik voor verbeterpunten in onze systemen en werkprocessen en werkt aan continue optimalisatie.
- Verbeterdrang: Je zit nooit stil en blijft zoeken naar innovatieve manieren om de efficiëntie te verhogen en de klanttevredenheid te verbeteren.
- Nerd mindset: Je omarmt technologie en systemen en ziet ze als onmisbare tools om ons bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Je bent functioneel lui en gelooft in standaardisatie en automatisering om slimmer (samen) te werken. Je bent geïnteresseerd in nadenken over en verbetering van alle soorten energietools en maatwerk software die binnen het bedrijf gebruikt worden.
Hoe ga je dat doen?
Wij geloven in eigen initiatief en vertrouwen erop dat jij als expert het beste weet hoe je processen kunt verbeteren. Al onze huidige werkprocessen staan in Notion, en we rekenen erop dat jij deze samen met ons aanscherpt en continue verbetert. Je werkt met een gemotiveerd team van part-timers en bouwt mee aan een efficiënte backoffice die klaar is voor de toekomst.
Over ELIX
ELIX is een innovatieve energieleverancier die zich inzet voor een duurzamere toekomst. We ondersteunen onze klanten met de beste service en helpen hen om hun energieverbruik op een duurzame manier te managen. Om dat voor elkaar te krijgen, hebben we een aantal missiekritische systemen waarvoor je als backoffice lead en applicatie engineer mede verantwoordelijk wordt en in ieder geval van één van die applicaties ‘poweruser’ wordt.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende rol binnen een snelgroeiend en dynamisch bedrijf
- Een uitgebreid inwerkprogramma met aanvullend maatwerk cursussen en training en begeleiding om te zorgen dat je in je eerste jaar zoveel mogelijk over onze interne tools en systemen leert.
- Een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden
- Volop mogelijkheden om te groeien en jezelf te ontwikkelen
- Werken in een hecht team met gedreven collega’s
- De kans om bij te dragen aan een duurzamere wereld
Wie ben jij?
- Je hebt een sterk analytisch vermogen en houdt van procesverbetering
- Je bent gestructureerd, nauwkeurig en hebt een oog voor detail
- Je bent een teamplayer en weet anderen te motiveren
- Je hebt affiniteit met backoffice-systemen en technologie
- Ervaring in de energiemarkt of met Ecedo-software is een pré
We behoren tot de top 10 Best Workplaces™ van Nederland!
ELIX – Zonnestroom Nederland staat in de top 10 Best Workplaces van 2024 in Nederland! We zijn trots op ons hechte team, hebben samen veel plezier in wat we doen en blijven vol enthousiasme bouwen aan onze fijne werkplek.
Vervolgstappen
Word je enthousiast van deze vacature? Bekijk de vervolgstappen hieronder en stuur je CV en motivatie in via het formulier onderaan de pagina.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Als we op basis van je CV en motivatie het idee hebben dat je ambitie, motivatie en werkervaring bij ons past, plannen we een telefoon gesprek met je in. Dat duurt een half uur, en we bespreken een aantal zaken:
- Hoe past jouw ambitie bij onze vraag?
- Wat drijft je en wat hoop je te vinden in deze baan?
- Sluiten jouw wensen aan bij ons team?
- Wie ben je en hoe werk je?
Dit is nog niet echt een sollicitatiegesprek, maar meer een manier om te kijken of we bij elkaar zouden passen. Het is dus ook geen eenrichtingsverkeer, we geven graag antwoord op jouw vragen!
Zien we het allebei zitten, dan gaan we ook offline kennismaken. Je ontmoet dan in ieder geval een aantal collega’s uit je team. Je krijgt tegelijkertijd de kans om de sfeer op kantoor te proeven, en natuurlijk praten we verder over ambities, talent en doelen. Samen bepalen we of er nog steeds een match is.
Welke functie je ook gaat bekleden, het is altijd waardevol om te zien wat we in de praktijk met elkaar doen. Daarom proberen bij één van onze klanten af te spreken. Je spreekt ook nog met een ander teamlid en een collega van een ander team. We vinden het belangrijk dat je een goede indruk krijgt van wie er bij ons werken, en andersom willen we graag ontdekken of je bij ons past. Na dit gesprek komt het moment dat we definitief bepalen of we met elkaar in zee gaan.
Voor niets gaat de zon op, dus uiteindelijk gaan we nog even goed zitten voor het arbeidsvoorwaardengesprek. We doen je een mooi voorstel, jij denkt erover na en we spreken samen een startdatum af.