Klantenservice / backoffice team lead met verbeterdrang
Maak jij het af?
De wereld moet zo snel mogelijk over op duurzame energie. Daarom helpen we onze klanten op een slimme en duurzame manier energie te verbruiken. ELIX groeit hard als innovatieve energieleverancier en we zijn nog lang niet klaar met onze missie, dus zoeken we een klant- en servicegerichte teamplayer die de zaken graag goed afhandelt. We zoeken een collega voor 40 uur in de week, die het mogelijk maakt om onze klanten altijd de beste service en ondersteuning te bieden.
Heb jij de vaardigheden om de klantenservice en operatie van een dynamisch en snelgroeiend bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Dan is deze functie als klantenservice / backoffice team lead bij ELIX wellicht iets voor jou! Een ideale functie voor iemand die gedreven is om een team te leiden en enthousiast is over het managen en verbeteren van processen.
Wat is jouw rol?
Als senior klantenservice medewerker of klantenservice team lead ben je niet te beroerd om zelf ook hands-on mee te werken in het team. Je beantwoordt vragen van klanten over onze producten en diensten, lost problemen op en zorgt ervoor dat ze tevreden zijn. Jij bent hét visitekaartje van de organisatie en door jouw social skills streef je naar een optimale klantrelatie.
Je bent analytisch maar bovenal werk je gestructureerd en nauwkeurig. Deze vaardigheden komen goed van pas bij administratieve taken zoals het voorbereiden en verwerken van contracten, maar kun je ook inzetten om processen te verbeteren. Omdat er in een energiebedrijf op de achtergrond veel goed ingeregeld moet zijn, word je opgeleid om goed te kunnen werken in onze interne systemen rond de energiecontracten en de energiefacturen. In jouw rol denk je hierin ook mee over hoe we tijdens onze groei het opvolgen van klantvragen beheersbaar houden!
Het klantenserviceteam wordt de komende jaren ieder jaar uitgebreid met nieuwe collega’s en jij gaat meedenken over hoe we dit team het beste kunnen gaan begeleiden en ondersteunen. Verbeteren moet je op het lijf geschreven staan. Als klantenservice team lead ben je dé spil in de interne organisatie van het energiebedrijf.
Wat ga je precies doen?
- Vragen beantwoorden van klanten via telefoon, e-mail en chat
- Oplossen van klantproblemen
- Verstrekken van product- en service-informatie
- Verwerken van binnengekomen aanvragen
- Bijhouden van klantgegevens
- Verbeteren van processen binnen de klantenservice en de afdelingen elke dag beter maken!
- Backoffice coördineren
Hoe ga je het doen?
Dat gaan we je eigenlijk niet vertellen. Wij geloven namelijk in de mensen die bij ons werken. Daarom gaan we je niet vertellen hoe je iets moet doen.
Jij bent de expert en wij vertrouwen erop dat jij het beste weet wat er moet gebeuren om mooie resultaten te boeken. We hebben natuurlijk al wel heel veel staan. Al onze processen hebben we in Notion gezet, zodat jij er een blik op kunt werpen en we ze samen kunnen verscherpen en verbeteren met een gemotiveerd team van part-timers.
Dit verwachten we van je
Om de klantenservice en backoffice naar een nóg hoger niveau te tillen, vinden we doorgaand verbeteren erg belangrijk. Daarnaast vinden we uitmuntend (team)leiderschap doorslaggevend. Bij beide komt natuurlijk veel kijken, en het belangrijkste daarin ben jijzelf als persoon met jouw eigen talenten en vaardigheden. In deze functie vinden we eerlijkheid, luistervaardigheid en probleemoplossend vermogen belangrijke eigenschappen. We hopen dat jij voorop durft te gaan, je mensen motiveert, goede relaties kunt opbouwen en sterk genoeg in je schoenen staat voor conflicthantering en het accountable houden van jezelf en je team.
In jouw functie vinden we het belangrijk dat je veel op kantoor werkt samen met je collega’s. En omdat onze klantenservice en backoffice voornamelijk op ons kantoor in Tynaarlo zitten, werk je daar minimaal 3 van de 5 werkdagen. Als je 5 werkdagen kunt werken op kantoor in Tynaarlo, zou dat natuurlijk helemáál mooi zijn!
Waarom je bij ELIX wil werken
Bij ELIX werken ambitieuze en ondernemende collega’s. Er is veel vrijheid om je werk in te richten zoals jij denkt dat het goed is. Hoewel je natuurlijk doelen en planningen hebt die je moet halen, krijg je veel vrijheid om dit op jouw manier te doen. Als collega’s houden we elkaar scherp, leren we van elkaar en zeggen we het als iets beter kan. Als jij ervoor open staat, hebben wij een werkplek waar je bijna oneindig door kunt leren en groeien.
Bovendien krijg je ruimte om je eigen ideeën en initiatieven echt uit te voeren. Dat verwachten we eigenlijk zelfs van je. Je vult zelf je rol binnen de organisatie in. En met allerlei trainingen, zowel inhouse als door onze eigen of externe specialisten, word je elke dag een beetje beter. En zit jouw gewenste opleiding er niet tussen, mag je die ook ergens anders volgen. Graag zelfs!
Dit heb je zo ongeveer in huis
- Je hebt een klantgerichte en servicegerichte instelling
- Je bent een echte teamplayer
- Je hebt goede communicatieve vaardigheden
- Je bent proactief en oplossingsgericht
- Je hebt affiniteit met duurzame energie
- Je hebt minimaal een MBO-opleiding
- Ervaring in de energiemarkt is een pré (software van Ecedo)
Dit krijg je van ons
Tegenover zo’n mooie functie staat natuurlijk ook een mooie vergoeding.
- Een leuke en uitdagende functie in een dynamische omgeving
- Een passend salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden
- Volop mogelijkheden om te leren en te ontwikkelen
- Een hecht team van collega’s
- Werken aan een duurzamere toekomst
We behoren tot de top 10 Best Workplaces™ van Nederland!
Zonnestroom Nederland – ELIX staat in de top 10 Best Workplaces van 2024 in Nederland! We zijn trots op ons hechte team, hebben samen veel plezier in wat we doen en blijven vol enthousiasme bouwen aan onze fijne werkplek.
Vervolgstappen
Heb je interesse in dit avontuur bij ELIX? Leuk! Bekijk wat de vervolgstappen zijn en reageer daarna direct met je CV en motivatie in het formulier onderaan de pagina. We nemen dan binnen 3 werkdagen contact met je op!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Als we op basis van je CV en motivatie het idee hebben dat je ambitie, motivatie en werkervaring bij ons past, plannen we een telefoon gesprek met je in. Dat duurt een half uur, en we bespreken een aantal zaken:
- Hoe past jouw ambitie bij onze vraag?
- Wat drijft je en wat hoop je te vinden in deze baan?
- Sluiten jouw wensen aan bij ons team?
- Wie ben je en hoe werk je?
Dit is nog niet echt een sollicitatiegesprek, maar meer een manier om te kijken of we bij elkaar zouden passen. Het is dus ook geen eenrichtingsverkeer, we geven graag antwoord op jouw vragen!
Zien we het allebei zitten, dan gaan we ook offline kennismaken. Je ontmoet dan in ieder geval een aantal collega’s uit je team. Je krijgt tegelijkertijd de kans om de sfeer op kantoor te proeven, en natuurlijk praten we verder over ambities, talent en doelen. Samen bepalen we of er nog steeds een match is.
Welke functie je ook gaat bekleden, het is altijd waardevol om te zien wat we in de praktijk met elkaar doen. Daarom proberen bij één van onze klanten af te spreken. Je spreekt ook nog met een ander teamlid en een collega van een ander team. We vinden het belangrijk dat je een goede indruk krijgt van wie er bij ons werken, en andersom willen we graag ontdekken of je bij ons past. Na dit gesprek komt het moment dat we definitief bepalen of we met elkaar in zee gaan.
Voor niets gaat de zon op, dus uiteindelijk gaan we nog even goed zitten voor het arbeidsvoorwaardengesprek. We doen je een mooi voorstel, jij denkt erover na en we spreken samen een startdatum af.